7 Şubat 2022 Pazartesi

İnşaatta Kötü İletişimin Etkileri

İnşaatta Kötü İletişimin Etkileri

Karışıklık yaratmak

İnşaatta iletişim eksikliği bir sorundur. Ancak yanlış iletişim, büyük paydaşlardan inşaat profesyonellerine ve sahadaki işçilere kadar herkes için kafa karışıklığı yaratarak bir proje üzerinde olumsuz bir etkiye de sahip olabilir. Tutarsız raporlama, eksik raporlama, net olmayan raporlama, gecikmeli raporlama - bunların tümü, şantiyede ve ofiste proje gecikmelerine ve maliyet aşımlarına neden olan hatalara yol açabilir. Açık, özlü mesajlar kafa karışıklığını önlemeye yardımcı olur. Mesajları kısa, basit ve konuya uygun tutun. Bir müşteri için aynı anda birkaç proje üzerinde çalışıyorsanız, her mesajı tek bir projeye odaklayın. Mesajlarınızı alıcının bilgi düzeyine göre düzenleyin. Paydaşlar için, aktardığınız bilgilerin önemini ve sonuçlarını açıklamak için daha fazla ayrıntıya girmeniz gerekebilir. Ek olarak, anlayamayacakları jargon ve terminolojiden kaçınmaya çalışın. Proje yöneticiniz ise bu kadar detaya ihtiyaç duymamalı. Yazılı iletişim önemlidir ve proje ekibi için işlerin sorunsuz yürümesini sağlamaya odaklanılmalıdır.

Gereksiz gecikmeler

İnşaat sektöründeki zayıf iletişim, proje gecikmelerine önemli bir katkıda bulunur. Bilgi akışındaki gecikmeler, iletişimi yanlış kişiye veya alana yönlendirme ve kafa karışıklığına veya yanlış yorumlamaya yol açan net olmayan iletişim gibi çeşitli şekillerde olabilir. Etkisiz iletişimin bu bileşenlerinden herhangi biri hatalara ve gecikmelere yol açabilir. Yanlış malzeme sipariş etmek, inşaat sürecindeki bir adımı kaçırmak, işçileri suistimal etmek - tüm bu senaryolar projede gecikmelere neden olabilir. En kötü durum senaryosu bir anlaşmazlıktır. Kötü iletişim, inşaat projelerinde anlaşmazlıkların ana nedenlerinden biridir. Bu nedenle, yanlış iletişimi önlemek için paydaşları proje hakkında düzenli olarak bilgilendirmek ve güncel tutmak çok önemlidir.

Bütçe/maliyet aşımları

Proje Yönetim Enstitüsü'ne (PMI) göre, tüm proje bütçe riskinin yarısından fazlası, proje iletişiminin etkin olmayan iletişimlerinden ve yanlış zaman yönetiminden kaynaklanmaktadır.Kötü iletişim veya yanlış iletişim genellikle maliyetlerin artmasına neden olur. Maddi miktarda ek bir sıfır, bütçeye zarar verebilir. İletişimin bozulabileceği başka birçok yol var. Örneğin, yapı malzemesindeki bir değişiklik zamanında bildirilmezse, hatalı sipariş edilen malzemenin maliyetini yemek zorunda kalabilirsiniz. Bazen terminoloji suçlu olabilir. Örneğin, bir malzeme için tasarımcının adı sizin ona verdiğiniz isim olmayabilir. 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder