29 Aralık 2019 Pazar

Slauerhoff Köprüsü

Slauerhoff Köprüsü Hakkında

İlk bakışta Slauerhoff Köprüsü'nün dikkat çekici yapımında, tam ve değiştirilemeyen bir köprü olduğunu pek tahmin edemezsiniz. Sıra dışı köprü, Leeuwarden kentinde bulunuyor ve kaldırma mekanizması ile donatılmış 15 x 15 metre kare bir platformdan oluşuyor. Şehir sakinleri için alışılmadık köprü, gerçek bir dönüm noktası olarak görülüyor. Platformun alt kısmı sarı ve mavi renklidir. Bayrağın renkleri ve kentin kolları da.

Slauerhoff Köprüsü


Taşıyıcı köprü, Leeuwarden'de dünyaya gelen ünlü minik şair Jan Jacob Slauerhoff'a onuruyla seçildi ve küçük kasaba dünyaca ünlü hale geldi. Yemyeşil hayal gücü olan insanlar, köprü yapımını tarak makinasıyla karşılaştırırlar. Harlinger Nehri üzerine inşa edilen köprü günde on defa kalktı. Kalkış sadece birkaç dakika sürer.


Yerliler ultramodern ve hızlı Slauerhoff'u 'uçan' bir köprü olarak adlandırıyorlar. Kaldırıldığında, köprü platformu yakındaki otoban üzerinde asılı durur. Böyle karmaşık bir konuma gelince, köprünün gemi ve otomobil trafiğine müdahale etmemesi için hızla kaldırılması ve indirilmesi çok önemlidir. Autostraße boyunca büyük patika. Bu, Slauerhoff Köprüsüne bakmak ve arka planlarında güzel fotoğraflar oluşturmak için ideal bir yerdir.

Slauerhoff Köprüsünün Çalışma Prensibi

Slauerhoff Köprüsü


Hollanda’nın dar açıklı kanallardan oluşması, üstüne asma köprüler kurulmasını engellemektedir. Su ile iç içe olan Hollanda’nın bu köprüde baskül sistemi kullanmasının elbette bir sebebi var. Baskül sistemiyle köprünün bir tarafının hareket ederken diğer tarafının sabit kalması sağlanmaktadır. Daha çok dar açıklığa sahip nehirlerde kurulan bu sistemin hızlı çalışması sayesinde de su trafiğinin akışı kolaylıkla sağlanmaktadır. Köprü günde yaklaşık 10 kere açılmakta ve köprünün kalkması yaklaşık 3 dakika sürmektedir.

Köprü, şehrin renkleri olan sarı ve maviye boyanmış ve çelik yapı üstüne kurulmuştur. Köprünün ilgi çeken kısmı ise köprünün açılması esnasında oluşan sıra dışı görünümüdür. Köprünün yanına kurulu iki kollu sistem sayesinde, köprünün ortasındaki 15×15 metrekarelik platform hidrolik kollarla hızlı bir şekilde yükseltilmektedir. Baskül sistemiyle köprüyü taşıyan kollara (pylon) sıvı basıncı uygulanarak taşıyıcı kolların ağırlaştırılması sayesinde kollar, bağlı oldukları milin üstünde dönmeye başlar ve asfalt platformun yükselmesi sağlanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder