17 Kasım 2019 Pazar

Edirne Proje ve Faaliyet Uygulamaları

Edirne Projeleri

Faaliyet Uygulamaları Hakkında

Türk toplumunun , dul, yetim, kimsesiz, özürlü ve fakruzaruret içinde olanlara yardım elini her zaman uzatmasının güzel örneklerinin köklü bir geçmişi bulunmaktadır. Yoksulluk içinde ve muhtaç durumda bulu­nan vatandaşlar ile her nesuretle olursa olsun Tür­kiye'ye kabul edilmiş veya gelmiş kişilere yardım etmek, sosyal adaleti pekiştirici tedbirler alarak gelir dağılımının adilane bir şekilde tevzii edilme­sini sağlamak ve sosyal yardımlaşma dayanışmayı teşvik etmek amacıyla 3294 sayılı kanun gereği 1986 yılında kurulan Edirne İli Sosyal Yardım­laşma ve Dayanışma Vakfı; eğitim, sağlık, gıda, barınma gibi yardımlar ile istihdam, gelir getirici projeler ve diğer sosyal faaliyetlerin etkin bir şekil­de yürütülmesine katkı sağlayacak politikalar oluşturarak, bunları uygulamaya geçirip yoksul­lukla mücadele etmektedir.

09 ARALIK 2004 tarihinde yürürlüğe giren Kanun gereğince Sosyal Yardımlaşma ve Daya­nışmayı Teşvik Fonu , Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü olarak faaliyetlerini sürdürmekte, sosyal yardım ve proje destek prog­ramlarının planlanması, uygulanması, izlenmesi konuları Vakıf ve Genel Müdürlük arasında eşgü­düm içinde sürdürülmektedir. Vakıf idari yönden İçişleri Bakanlığı, mali yön­den Vakıflar Genel Müdürlüğünce denetlenmek­tedir. Vakfın karar organı Vali Başkanlığında ki Mü­tevelli Heyettir, tüm yardım programları Mütevelli Heyet Kararları ile yürürlüğe girmektedir.

Edirne Projeleri

Eğitim Yardımları

Ekonomik ve sosyal yoksunluk içinde bulu­nan ailelerin eğitim çağında ki çocuklarına yönelik yapılan yardımlar,her eğitim ve öğretim yılının başlangıcında ilköğretim ortaöğretim çağındaki dar gelirli aile çocuklarının kırtasiye, önlük gibi temel ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla ayni ve nakdi yardım olarak gerçekleştirilmiştir. Üniversite öğrencilerine ise aylık para yardımları, okul harç ücretleri ve yurt ücretleri yardımları yapılmıştır.

Kulak İşitme Cihazı Alımı Yardımları

Pansiyonlu olarak bölgemizde özel eğitim veren Şehit Öğretmen Adnan Tunca İşitme Engel­liler İlköğretim Okulundaki öğrenciler sosyal gü­venceleri olmadığı için işitme cihazı kullanmak­sızın eğitimlerini sürdürmekte iken, işitme cihazı olmadan verilen eğitimin öğrenmeyi geciktireceği düşünülmektedir. Cihazı alımı için bir proje hazırlanarak ödeneği Başbakanlık Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Genel Müdürlüğü'nden talep edilmiştir. Gelen ödenek doğrultusunda 55 öğrenciye 85 adet kulak işitme cihazı, ihtiyaca göre tek ya da çift olarak teslim edilmiştir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder